Slovenski abonma 2023/2024

Spoštovane ljubiteljice in spoštovani ljubitelji gledališča in gledaliških predstav!

Po nekajletnem premoru javni zavod Knjižnica – Kulturni center Lendava ponovno organizira slovenski abonma v gledališki sezoni 2023/2024, ki vsebuje šest predstav:

  1. SNG Drama Maribor: NE TI MENI ALICE (ONCE AGAIN), drama
  2. Slovensko mladinsko gledališče: PALOMA, komedija
  3. Prešernovo gledališče Kranj: PREDSEDNICE, črna komedija
  4. SNG Nova Gorica: KAOS, črna komedija
  5. Špas teater: VEČERJA BEDAKOV, komedija
  6. Mestno gledališče ljubljansko (S. Cavazza): SHAKESPEARE, monoprojekt

Dobrodošli v novi sezoni!


VPIS ABONMAJEV

Vpis abonmajev bo za abonente iz sezone 2019/20 potekal 7., 8. in 9. septembra 2023 od 9.00 do 15.00 ure, v soboto od 9.00 do 12.00 ure.

Novi abonenti in tisti, ki želijo spremeniti sedeže pa bodo lahko abonma vpisovali 11., 12. in 13. septembra 2023, od 9.00 do 15.00 ure.

CENA SLOVENSKEGA GLEDALIŠKEGA ABONMAJA S ŠESTIMI PREDSTAVAMI:

  • redna cena: 75 €
  • upokojenci, invalidi: 65 € (invalidom na vozičkih je ogled predstav brezplačen)
  • dijaki in študentje: 55 €

Abonma lahko vplačate na blagajni KKC Lendava, Trg Györgya Zale 1, 9220 Lendava. Plačilo je možno tudi v dveh obrokih, preko nakazila ali s kartico (Maestro, Mastercard, Visa, BA).

DODATNE INFORMACIJE:

Telefon: (0)2 577 60 24 • E-mail: abonma@kkl.si


ponedeljek, 16. oktober 2023, 19.00

1. SNG Drama Maribor:

NE TI MENI ALICE (ONCE AGAIN), drama

*Ne ti meni Alice (že spet)

Zasedba: Nataša Matjašec Rošker, Petja Labović

Ideja za projekt Kabaret pri Belem zajcu se je porodila umetniškemu direktorju Drame Aleksandru Popovskemu, ki je Carrollovo Alico v čudežni deželi ponudil kot platformo za ustvarjanje igralskih avtorskih projektov, s katerimi bi omogočil snovanje drznega in inovativnega umetniškega izražanja onstran uveljavljenih gledaliških praks.

Igralca Drame SNG Maribor Nataša Matjašec Rošker in Petja Labović sta v sklopu Kabareta pri Belem zajcu zasnovala “duo projekt” Ne ti meni Alice. Za izhodišče sta vzela dejstvo, da je Lewis Carroll prvi (in še vedno največji) mojster nonsens literature. Njegova klasična literarna umetnina, arhetipski primer nonsens žanra, Alice’s Adventures in Wonderland in Through the Looking-Glass, je bila iztočnica za njun padec v zajčjo luknjo. Potovanje skozi znano zgodbo je zgolj abstraktno asociativen okvir, ki razpira široka polja znotraj generacijskih približevanj in odmikanj med igralcema, ustvarjalcema, idejnima snovalcema in kreatorjema ideje o nekem mladem moškem, ki je lahko tudi zajec, in neki ženski, neAlici, ki je sicer v primernih in spodobnih letih, a jih ni vajena.

“O, bog, kako je danes vse čudno. Včeraj je bilo še vse tako kot po navadi … zdaj pa, kar tako čez noč … kot da zjutraj, ko sem vstala, več ne bi bila ista … kot da bi se čez noč spremenila, ampak če nisem več ista, sledi vprašanje, kdo za boga milega pa sem?! Kdo sem?”

Projekt, ki se je hotel izmotati iz “luknje” že v prejšnji sezoni, se bo skozi dodatno časovno distanco, ki jo je ustvarjalcem nehote omogočila koronska situacija, napajal tudi v drugih besedilih, med drugimi tudi pri Samuelu Beckettu, za katerega nemški teatrolog Siegfried Melchinger pravi: “Beckettovo gledališče nima skoraj nobenega opravka s tistim, kar imenujemo ‘absurdno’. Je popolnoma racionalno: kaže resnico.” Beckett na način teihoskopije opisuje stanja človeka in sveta, v katerem se je znašel. Z neprizanesljivim distanciranim pogledom opazovalca, ki sega v jedro eksistence, v prostore prisilnega sobivanja, čakanja, praznin, niča, slika človeška bitja, ki so vsak na svoj način poškodovana, onemogočena, zaznamovana. Daleč od Instagram popolnosti, daleč do sanjskih pobegov, bližje nočni mori ali distopiji.

V avtorskem projektu Ne ti meni Alice se paralelni svetovi združujejo v nori, nelogični, zabavni, nekorektni, komunikativni, brezmejno odprti, glasbeno pestri in predvsem brezsmiselni uprizoritvi, kjer bo gledalec tudi snovalec in lahko neobremenjeno vedno mislil hkrati prav in narobe.

Foto: Peter Giodani

https://www.sng-mb.si/event/ne-ti-meni-alice-once-again/


četrtek, 23. november 2023, 19.00

2. Slovensko mladinsko gledališče:

PALOMA, komedija

Režija: Brina Klampfer
Koprodukcija: Slovensko mladinsko gledališče, AGRFT in društvo KUD Krik
Zasedba: Dario Varga, Romana Šalehar, Iztok Drabik Jug, Tamara Avguštin, Stane Tomazin, Draga Potočnjak, Tadej Čaušević – bobni, Liam Hlede – kitara, Marijan Sajovic – bas kitara

Duhovita, grenko-sladka uprizoritev se naslanja na zgodbo o tovarni Paloma – Sladkogorska, ki je proizvajala higienski papir za vso nekdanjo Jugoslavijo in ki je pravzaprav razlog, da se je okoli nje razvilo naselje. Mlada ekipa ustvarjalcev se je lotila razmisleka o nostalgičnosti za socialističnim obdobjem, za spominom, vpisanim v generacije, ki so ga okusile, in tiste, ki ga niso – ali predstava o nekdanjih »boljših« časih temelji na resničnosti ali je vse skupaj le utvara? Intimne zgodbe krajanov, iz katerih izhaja, pa hkrati odpirajo vrsto širših družbenih tem: Kako so politični projekti izgradnje krajev vplivali na življenja ljudi? Kakšna je v takem kontekstu usoda malega človeka? Kako s tem shajati danes?

VIDEO:

https://mladinsko.com/sl/program/97/paloma/


torek, 23. januar 2024, 19.00

3. Prešernovo gledališče Kranj:

PREDSEDNICE, črna komedija

Režiser: Jure Novak
Prevajalka: Mojca Kranjc

Premiera oktobra 2023

»Predsednice so črna, skoraj groteskna komična drama. Tri zrele ženske z robov družbe odprejo večna vprašanja: kam nas vodi soočenje s čedalje kompleksnejšim svetom, ki nas obkroža, kam se zatekamo v uteho, o čem sanjarimo, medtem ko stvarstvo drvi naprej? V zgodbi protagonistke s sočnim Schwabovim jezikom presegajo lastne meje in fantazije in že od nastanka navdušujejo in škandalizirajo gledalce po vsem svetu. Erna, Greta in Marička nas bodo popeljale v (čarobne) svetove (zavrte) seksualnosti in (osnovnih) (človeških) potreb. Igralsko izjemno zahtevne vloge bodo članicam našega ansambla v izziv, nadejam pa se, da bomo skupaj odgrnili krinke vsakdana in se zazrli v lastne globine, v vsej njihovi mesenosti in organskosti,« je strnil svoje misli o besedilu režiser Jure Novak.

https://pgk.si/repertoar/predsednice/752


četrtek, 15. februar 2024, 19.00

SPREMEMBA: Namesto predstave Kaos bo drama Oleanna!

4. SNG Nova Gorica:

KAOS, črna komedija

Kaaos, 2008

Režiser, avtor vizualne podobe in glasbenega izbora: Diego de Brea
Zasedba: Mojca Funkl k. g., Ana Facchini, Medea Novak, Žiga Udir
Na posnetkih: Ivo Barišič, Bine Matoh, Lara Fortuna, Jure Kopušar, Diego de Brea

Sofia je učiteljica, poročena in mati dveh otrok. Močno je vznemirjena zaradi nazorov nove ravnateljice in napovedi zaprtja šole. Julia je psihoterapevtka in se v nasprotju z osnovnim načelom odnosa do pacientov z enim izmed njih lahkomiselno zaplete v ljubezensko afero. Njena sestra Emmi je novinarka in ne uspe rešiti zakonske krize ter se ob ločitvi sooča s težkim bojem za skrbništvo. Vse tri so sodobne ženske, ki doživljajo hude življenjske pretrese, ob katerih zapadajo v stanja nekontroliranega vedenja. Preveva jih občutek, da izgubljajo nadzor nad svojim življenjem. Toda ne skrbijo jih le njihove osebne težave, ampak tudi številni problemi, ki jih ustvarja sodobna, tržno usmerjena in nemalokrat brezčutna družba. Kljub karakternim razlikam in včasih neprizanesljivi iskrenosti jim skupno prijateljstvo daje moč za premagovanje še tako hudih stisk. In tudi v najbolj groznih situacijah vedno najdejo prostor za humor.

Predstava traja 1 uro in 45 minut in nima odmora.

Foto: Peter Uhan

VIDEO:

https://www.sng-ng.si/repertoar/premiere/2022060709400482/


torek, 5. marec 2024, 19.00

5. Špas teater:

VEČERJA BEDAKOV, komedija

Režija: Bojan Emeršič
Zasedba: Jernej Kogovšek, Primož Vrhovec, Maja Martina Merljak, Gregor Podričnik

Huronska komedija

»… pribor pripravljen, krožniki pripravljeni, pečenka je v pečici, vina na pretek – prosimo, zdaj pa le povabite bedake na večerjo!«

Si predstavljate kaj se dejansko zgodi, ko se na večerjo povabi bedaka svetovne klase? Predstavljamo vam novo francosko veliko uspešnico, ki jo bo na oder Špas teatra postavil eden slovenskih igralskih prvakov, režiser Bojan Emeršič.

Peter (Pierre) se s prijatelji rad igra nenavadno igro – idiotsko večerjo. Vsakdo izmed povabljenih ima misijo na večerjo pripeljati največjega bedaka. Tisti, ki bo predstavil najbolj spektakularnega, redek biser, bedaka svetovnega razreda, je zmagovalec! A v tem našem večeru se dogaja katastrofa za katastrofo, padajo maske in tisti, ki je verjel, da se bo smejal, se morda ne bo tako zelo. V nekaj minutah gre vse narobe, življenje se obrne na glavo, zgodi se najbolj nepričakovano in – smešno čez vse!

Večerja bedakov je noro zabavna predstava, na katero ste vabljeni prav vsi!

Večerja bedakov je bila prvič uprizorjena 1993 in doživela velik uspeh. Dogajanje se odvija v čudovitem pariškem stanovanju, kjer se srečajo stari znanci. Francoski igralec Jacques Villeret je za vlogo prijaznega in naivnega Francoisa prejel tudi Oskarja za najboljšega igralca v Franciji. Slovensko različico bo režiral večkrat nagrajeni dramski igralec Bojan Emeršič, ki je v 2022 prejel tudi Špaska popularnosti za najbolj priljubljenega igralca.

Odlični dialogi, duhovita zgodba, smešne situacije in elementi presenečenja bodo gledalce spravili do horonskega smeha! Kaj tako bedastega pa še ne!

https://www.spasteater.si/predstave/vecerja-bedakov


6. MGL Mestno gledališče ljubljansko (S. Cavazza):

SHAKESPEARE

Avtor uprizoritvene zamisli, prevajalec, avtor veznih besedil in igralec: Sebastian Cavazza

Shakespeare je monodramski projekt Stevena Berkoffa, angleškega igralca, scenarista, dramatika, režiserja in enega od pionirjev gledališča »u fris«. Monoprojekt je nekakšna mešanica predavanja, komedije in mojstrskih interpretacij znamenitih monologov Shakespearovih zlobnežev.

Z velikim uspehom je bil premierno uprizorjen leta 1998 v londonskem gledališču Royal Haymarket
in bil ovenčan z nagrado Laurence Olivier.

Berkoff najprej spregovori o Shakespearovi genialnosti in o tem, kako zahtevno delo čaka igralca, ki se spopada z njegovimi deli. Na praznem odru in brez kostumov se s humorjem in satiro posveča negativnim junakom iz Shakespearovih iger, kot so Jago, Rihard III., Macbeth, Shylock …

Vsakega od negativnih likov nam na kratko predstavi ter spregovori o motivih za njegova dejanja in različnih upodobitvah, ki jih je doživel. Vsem zlobnežem je skupno, da v življenju niso bili deležni »mleka človeške dobrote« in da se s svojimi zlimi dejanji maščujejo. Nadomestilo za ljubezen najdejo v pridobivanju moči in uživajo v tem, da drugim vlivajo strah. Berkoff ne pozabi omeniti, da se negativci še posebej razbohotijo, kadar je družba v ekonomski ali politični krizi. Razloži nam, zakaj takšni maščevalnosti veliko pogosteje podlegajo moški kakor ženske. Hudomušno ošvrkne gledališke kritike, spregovori o tegobah igralskega poklica in iznajdljivosti izkušenih igralcev, o razlikah med ustvarjanjem filma in gledališke uprizoritve, tu in tam postreže s kakšno anekdoto, vmes pa krvavo zares vstopa v posamezne negativne like …

Sebastian Cavazza je po motivih Berkoffove predloge oblikoval lastno igralsko partituro.

Foto: Peter Giodani


Prizorišče: GLEDALIŠKA IN KONCERTNA DVORANA LENDAVA

Organizator: Knjižnica – Kulturni center Lendava – Lendvai Könyvtár és Kulturális Központ

Pridržujemo si pravico do spremembe programa.